Τα σταφύλια κάνουν καλό στην καρδιά

Σύμφωνα με νέα έρευνα, η οποία δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Gerontology: Biological Sciences, τα σταφύλια βοηθούν στη μείωση της πίεσης του αίματος, αλλά και στη βελτίωση της καρδιακής λειτουργίας.

Η έρευνα χρηματοδοτήθηκε εν μέρει και από παραγωγούς σταφυλιών της Καλιφόρνια και διεξάχθηκε από το Cardioprotection Research Laboratory του Πανεπιστημίου Michigan. Ο Mitchell Seymour και η επιστημονική του ομάδα εξέτασαν την επίδραση των σταφυλιών σε ποντίκια που εμφανίζουν αυξημένη πίεση όταν καταναλώνουν τροφές με υψηλά ποσοστά αλατιού.

Η διαδικασία, λοιπόν, είχε ως εξής: Τα ποντίκια χωρίστηκαν σε δύο κατηγορίες, σε αυτά που κατανάλωσαν σκόνη από πράσινα, κόκκινα και μωβ σταφύλια, αλλά και τροφές με μεγάλη ποσότητα αλατιού και σε αυτά που επίσης κατανάλωσαν σταφύλια αλλά τροφές με λίγο αλάτι. Η σκόνη περιείχε ακριβώς τα ίδια θρεπτικά συστατικά με τα φρέσκα σταφύλια.

Τα αποτελέσματα μετά από 18 εβδομάδες ήταν διαφωτιστικά. Η σκόνη σταφυλιού, σε σύγκριση με όσα ποντίκια δεν την κατανάλωσαν, μείωσε την πίεση του αίματος τους, τις φλεγμονές στο σώμα τους, αλλά τη καταστροφή των καρδιακών μυών.

«Αυτά τα αποτελέσματα υποστηρίζουν τη θεωρία μας ότι κάτι που περιέχεται στα σταφύλια έχει άμεση επίδραση στο καρδιαγγειακό ρίσκο, πέραν από την απλή μείωση της πίεσης του αίματος που ήδη γνωρίζουμε ότι προκύπτει από μία διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά» δήλωσε ο Seymour.

Σύμφωνα με τον Δρ Steven Bolling, ο οποίος είναι ο επικεφαλής του εργαστηρίου του Πανεπιστημίου Michigan που διεξάχθηκε η έρευνα, πιστεύει ότι τα φλαβονοειδή (flavonoids), ωφέλιμα χημικά που περιέχονται στα σταφύλια, το πράσινο τσάι, τις ντομάτες, αλλά και το κακάο, είναι πιθανό να επιδρούν στην πίεση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η σκόνη σταφυλιών αποτέλεσε το 3% της διατροφής των ποντικιών. Αυτό σημαίνει ότι ένας άνθρωπος θα πρέπει να τρώει εννέα μερίδες σταφυλιών την ημέρα, όπου μία μερίδα αποτελείται από 15 περίπου σταφύλια.

Visit My Sponsor

About admin

about me
This entry was posted in Science. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>